När man vet var man startar och vart man ska är det dags att analysera vilka resurser man har tillgång till för att ta sig dit man vill. Många gånger har man resurser man inte använder alls och som med lite kreativitet kan omvandlas till effektiva verktyg för varumärkesbyggande.
En bra verktygslåda
Vilka verktyg man kan använda för att bygga den varumärkesposition man vill ha skiljer sig väldigt mycket åt beroende på vilken slags varumärkesposition det handlar om. Men generellt kan man säga att kreativ och oväntad användning av relativt billiga resurser är mer effektivt för att bygga varumärke än att använda dyra resurser på ett väntat sätt.
Ett team av kreatörer
Eftersom det här momentet är ett av de mest kritiska för skapa en bra strategi och det samtidigt är svårast att göra själv för dig som företagsledare, dels pga hemmablindhet och dels eftersom det krävs kompetens som sällan finns i den egna firman så sätter vi in ett team av kreatörer som arbetar fram ett förslag på verktygslåda.
[widepicture][/widepicture]